17 May 2024 07:59
Download game
LOGIN - Enter
Remember?
Register now

Damage System and Safety Cars

Que soluciones o mejoras veis para el juego.
Antes de sugerir algo, verifica que no este aqui: Biblia de las Sugerencias

Damage System and Safety Cars

Notapor DOGAMER » Mié Dic 23, 2020 11:28 pm

I have an idea. Let's add a damage system. The damage system is a function where the cars that crash multiple times can be out of the race, making traffic smaller. That works like this: In the OSD, you have a bar where the damage percentage that is on your car is indicated. When you hit a wall or an opponent, the car will be damaged, and then it will decrease the perfomance, until the 50% at maximum damage, where you can lose aerodynamic, speed, acceleration... If the car is fully damaged, the racer will be out of the race. But if you have a lot, is not gone. You can repair it in the boxes, and it is fixed at a speed of 7%/s, adding a maximum of a little more than 14s. When a car is gone at the track, it can be towed with cranes that should be place in the tracks. The car will be towed at a speed of 20km/h into a crane, and the sector will be yellow-flagged until it is fully towed. Cranes should have infinite range, and the car will be towed to the nearest one. But if there are a lot of cars close or the car is in the middle of the track, there should be a Safety Car. It goes at a speed of 150km/h, and cars are allowed to reach only 200km/h (automatically). When a car overtakes or touches the safety car, it will be black-flagged and obligated to go into boxes, like when you exceed speed at the stops. But if the car has been hit by another car, the second car will be the sanctioned one. The safety car is on the boxes, and when there is danger, it spawns at pit exit. When the car has been fully towed and the track is clear, it will enter on that lap. When it is there, it will enter into the box and it will disappear. Damage can be activated in the race menu, behind meteorology. It can be activated at a grade that when you crash you lose a very little part or a huge part, depending on how much do you indicated the bar (like if in the meteorology the highest rate the most rainy, in that option the highest the most intense). There can be an specific valour that means "realism", for example, the 50%. And safety cars and the probability of the tows are activated at "simulation". So, this is my idea, hope you like it.
Última edición por DOGAMER el Vie Sep 16, 2022 5:31 pm, editado 1 vez en total
('$1')
DOGAMER
0 a 36 Km/h
0 a 36 Km/h
 
Mensajes: 3
Registrado: Mié Sep 16, 2020 5:34 pm
Edad: 15
 
Cádiz

Re: Damage System and Safety Cars

Notapor Kotai » Jue Dic 24, 2020 4:29 pm

De un modo más simple el juego ya incorpora parte de lo que dices con los daños.
Cuando tenemos el modo simulación activo el coche tiene temperatura del motor que podemos ver en el OSD. Esa temperatura se incrementa con los choques tanto a otros jugadores como con las paredes y también por estar parado. Si das un golpe muy fuerte puedes "romper" directamente el motor por temperatura y tener que entrar a boxes a repararlo. La temperatura del motor (o la barra de daños según se quiera interpretar) se puede bajar no colisionando con nadie y no abusando de los rebufos.

Saludos :-/
Imagen
Avatar de Usuario
Kotai
360 Km/h
360 Km/h
 
Mensajes: 3248
Registrado: Sab Sep 10, 2005 8:34 am
Edad: 49
 
Valencia

Re: Damage System and Safety Cars

Notapor DOGAMER » Jue Dic 24, 2020 5:38 pm

@Kotai
Tienes razón, pero creo que sería mejor que el sistema de daño fuese implantado en el juego, y los problemas en el motor se deban a que, cuando te has chocado, sigas conduciendo. Si sigues conduciendo cuando te has chocado (aceleras, frenas), la temperatura podría subir. Así el juego tendría más realismo y ambas funciones serían compatibles.

Un saludo :jump:
('$1')
DOGAMER
0 a 36 Km/h
0 a 36 Km/h
 
Mensajes: 3
Registrado: Mié Sep 16, 2020 5:34 pm
Edad: 15
 
Cádiz

Re: Damage System and Safety Cars

Notapor DOGAMER » Jue Mar 25, 2021 6:37 pm

Espero que hayas leído el mensaje que había dejado @Kotai , recuerda que es una sugerencia que mejoraría la experiencia del usuario, y sería posible que los inicios no sean tan caóticos. Imagínalo...
Un abrazo,
Juan
('$1')
DOGAMER
0 a 36 Km/h
0 a 36 Km/h
 
Mensajes: 3
Registrado: Mié Sep 16, 2020 5:34 pm
Edad: 15
 
Cádiz


Volver a Sugerencias

¿Quién está conectado?

Usuarios navegando por este Foro: No hay usuarios registrados visitando el Foro